www.gotujezcorka.blog.pl

 

Kasza byla zawsze obecna na polskich stolach. Teraz odeszlismy juz troche od tego zwyczaju ale mysle, ze warto do niego wrocic. Kasza jest zdrowa i sycaca. Proponuje Wam sniadanie z kasza jaglana, poniewaz jest to kasza bogata w lecytyne i poprawia pamiec. Przed praca i szkola dobrze jest dodatkowo wspomodz nasz mozg. Kasza jaglana nie zawiera tez glutenu dlatego jest to przepis praktycznie dla kazdego.

Potrzebujemy:

  • 1 szklanka kaszy jaglanej,
  • 300 g bialego sera,
  • 4 – 5 jablek,
  • szczypta soli,
  • 1 lyzka miodu,
  • sypalam na oko, ale mysle, ze okolo 1 lyzeczka cynamonu.

Wykonanie:

  • Kasze jaglana gotujemy w proporcji 1 szklanka kaszy na 3 szklanki wody przez okolo 20 minut. Doprawiamy odrobina soli,
  • Ser rozdrabniamy widelcem i mieszamy z miodem,
  • Jablko scieramy i mieszamy z cynamonem,
  • Kiedy kasza ugotuje sie przekladamy ja do miseczki, posypujemy bialym serem i na wierzch kladziemy jablka. Jeszcze raz posypujemy cynamonem i gotowe.
  • Dodatkowo mozma posypac prazonymi migdalami i / lub orzechami wloskimi – tez z rana rozruszaja nasza kore mozgowa :)

Jest to naprawde bardzo smaczne sniadanie. Mozna je jesc na cieplo i na zimno. Nadaje sie do zabrania do pracy.

Jesli wolicie wersje na cieplo mozna dodatkowo wlaczyc piekarnik na 180 stopni i zapiec wszystko razem przez 8 do 10 minut. Taka wersje z cieplym serem i jabluszkiem najbardziej lubi moja coreczka.

Mojemu tacie, tez smakuje i po zjedzeniu jednej porcji czesto idzie po dokladke. Jest to wiec sniadanie wielopololeniowe :). Wszystkim wiec zycze smacznego.